Odkrycie Ameryki!

Jak podaje dziś (25 czerwca 2013) wp.pl – w Polsce steruje się poziomem trudności matur. Też mi odkrycie! Przeczytajcie uważnie. Zerknijcie na fragmenty wyróżnione na czerwono. Poniżej cytata z wp. bez żadnych zmian:

W Polsce ręcznie steruje się poziomem trudności egzaminów. Według tajnych wytycznych, co roku maturę musi zdać 80 procent przystępujących do egzaminu dojrzałości. Jak ustaliło RMF FM, Centralna Komisja Egzaminacyjna w tajemnicy przeprowadza badania oceniające wiedzę uczniów. Wyniki mają pomóc w ustaleniu poziomu trudności egzaminów zewnętrznych – np. matur czy testów gimnazjalnych.

Jak mówi nieoficjalnie rozmówca z MEN-u, operacja jest tajna. Uczniowie wcześniej piszą „klasówki”, które potem są analizowane przez ekspertów z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Komentarz: cudzysłowy zwane polskimi są takie: „coś”. W powyższym tekście cudzysłowy są angielskie „klasówki”.

Druga sprawa. Jest: Jak mówi nieoficjalnie rozmówca z MEN-u. Powinno być: Jak powiedział nieoficjalnie rozmówca z MEN.

dynka

Przez ile monitorów przechodzi taki tekst, zanim ujrzymy go na stronie wp.pl? Od piszącego, przez redaktora, nad redaktora i wydawcę. To, samo w sobie świadczy, że „ktoś” steruje wynikami i poziomem zadań.

Na szczęście w sporcie – pracy głową nie da się oszukać!

Na zdjęciu: piłkarz klub SĘP Warszawa, zdjęcie wykonano w 2011 roku. Autor: Leonard Karpiłowski.

Udostępnij!

Dodaj komentarz